Woda różana

Uwielbiam piękne zapachy, a różany szczególnie. Kojarzy mi się z latem, konfiturą różaną i pączkami mojej mamy ...
O wodzie różanej słyszałam już jakiś czas temu, ale dopiero niedawno kupiłam pierwszą buteleczkę. A upolować ją w sklepie ciężko. Zawsze pozostają jednak sklepy internetowe, bądź przygotowanie wody różanej domowym sposobem. Jak tylko zakwitną róże to na pewno przygotuję sobie jej zapas. Tymczasem oczekując sezonu różanego korzystam z tych sklepowych. Jeśli zatem uwielbiacie różane aromaty polecam Wam koniecznie wypróbowanie wody różanej.


Woda różana ma działanie antyseptyczne i kojące. Płatki róży są źródłem witamin A, C, D, E, cynku oraz przeciwutleniaczy. Możemy ją stosować jako tonik do każdego rodzaju cery, oczyszcza i tonizuje skórę.  Można ją stosować również jako okłady na zmęczone powieki, łagodzi podrażnienia oczu. Jej zapach ma właściwości aromaterapeutyczne. Dodana do kąpieli działa relaksująco. 
Ma również wiele zastosowań kulinarnych. Wzbogaca smak wypieków, mięs, kawy, herbaty czy chłodzących w letnie dni zimnych napojów. 



Ja dzisiaj przygotowałam sobie kawę różaną, jest niezwykle aromatyczna, oryginalna w smaku, pyszna. Wystarczy do ulubionej kawy dodać łyżeczkę wody różanej i gotowe :) Mała chwila przyjemności ...



 Pozdrawiam Was weekendowo :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger