Naleśniki orkiszowo - kokosowe

Ile osób, tyle przepisów na naleśniki. Każdy ma na nie swój sekret, spotkałam się już z wersją ze śmietaną, z wodą gazowaną. Na pewno Wy również macie na nie swoje sposoby.
Ja chciałam Wam dzisiaj zaproponować moją wersję.  Naleśniki z mąki orkiszowej i kokosowej. Są delikatne w smaku, mąka orkiszowa w połączeniu z kokosową daje ciekawe połączenie smaków. Naleśniki świetnie smakują zarówno na słodko jak i w wersji wytrawnej.



Składniki:

270 gramów mąki orkiszowej
70 gramów mąki kokosowej
2 jaja
3 szklanki mleka
1 łyżka oleju z pestek winogron + kilka kropli do smażenia

Wszystkie składniki miksujemy, aż uzyskamy gładkie, jednolite ciasto. Na rozgrzaną patelnię wylewamy kilka kropli oleju . Chochlą wylewamy ciasto, rozprowadzamy je równomiernie na patelni i smażymy z obu stron.  Usmażone naleśniki przekładamy na głęboki talerz, odwrócony dnem do góry.
Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!



4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja należę do grona łasuchów i jak tylko mam okazję to zabieram się za smażenie naleśników. W takim wypadku często stosuję na nie przepis od https://basiazsercem.pl/ gdyż moim zdaniem wychodzą wtedy najlepsze. Jak widzę że dzieciaki się tymi naleśnikami zajadają to chyba im smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam naleśniki, w szczególności na słodko. Często przyrządzam je z dodatkiem dżemu lub syropu klonowego. Same ciasto robię zazwyczaj wedle porad podanych na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/, dzięki którym naleśniki zawsze mi się udają. Aby ciasto się udało trzeba m.in. użyć mąki o odpowiednim typie i pamiętać o kolejności mieszania składników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciasto naleśnikowe przygotowuję w domu przy użyciu specjalnego miksera kuchennego, który to zakupiłam ostatnio na https://duka.com/pl/agd/miksery. Znacznie skraca to czas przyrządzenia naleśników. Ciasto ma też zawsze idealną, gładką konsystencję.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger