Dżem czereśniowy z lawendą

Kolejny ze smaków lata zamknięty w słoiczku. By osłodzić jesienne wieczory … Polecam Wam wypróbowanie dżemu z dodatkiem lawendy, nada ona oryginalny, wyjątkowy smak oraz zapach.



Składniki:
Na 2 słoiki

800 gram umytych i wydrylowanych czereśni
2 szklanki cukru
2 łyżki pektyny
3 łyżeczki świeżych kwiatów lawendy

Czereśnie umieszczamy w garnku z grubym dnem i zagotowujemy, dodajemy kwiaty lawendy i pektynę wymieszaną ze szklanką cukru. Gotujemy dżem 10 min, po czym dodajemy pozostały cukier i  gotujemy jeszcze 20 minut. Gorący dżem przekładamy do wyparzonych, gorących słoików i zamykamy.



Smacznego!

2 komentarze:

  1. ja robiłam dżem z czereśni i kwiatów bzu i bardzo mi smakował. taki z lawendą też musi być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja niestety nie zdążyłam zrobić dżemu z kwiatami bzu, bo przekwitły :) wykorzystałam więc lawendę, którą uwielbiam i rośnie jej u mnie sporo,i taki dżem rzeczywiście jest pyszny :) Polecam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger