Syrop różany

W tym roku moja róża damasceńska w końcu pięknie kwitnie:) I postanowiłam ją wykorzystać m.in. do przygotowania syropu. Powstał już cukier różany, o którym pisałam wcześniej, a w planach mam jeszcze wodę różaną oraz ekstrakt.  Jeżeli jesteście, tak jak ja, wielbicielami różanych smaków i aromatów, to może też się na którąś z różanych propozycji skusicie?
Dzisiaj zapraszam Was na intensywnie różany syrop. Tak aromatyczny, że nawet w zimowe wieczory pozwoli nam poczuć trochę lata. Świetnie urozmaici swoim smakiem napoje oraz desery.


Składniki:
1 kg cukru
1 litr wody
10  rozkwitniętych róż damasceńskich
1 duża cytryna

Płatki róż oczyszczamy i usuwamy z nich białe końcówki. Wodę z cukrem zagotowujemy i odstawiamy do przestygnięcia. Płatki umieszczamy w szklanym słoju, dodajemy plastry cytryny i zalewamy ciepłą wodą z cukrem. Odstawiamy na kilkanaście  godzin. Po tym czasie wszystko przelewamy do garna i gotujemy kilka minut. Gorący syrop  przecedzamy przez sito odciskając róże, by odzyskać jak najwięcej aromatu. Gotowy gorący syrop przelewamy do gorących, wyparzonych słoików i zakręcamy. 
Przechowujemy w chłodnym, ciemnym miejscu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger