Bułka drożdżowa

Zapach drożdżowej, słodkiej bułki przenosi mnie w świat dzieciństwa., gdy taką bułkę piekła moja mama. Teraz przyszła pora na kontynuowanie tradycji i bułkę piekę w swoim domu. Nie tylko po to, by mój mały synek mógł się nią zajadać ;) Smakuje nam wszystkim.
Idealna do kremu orzechowo czekoladowego, o którym pisałam w poprzednim poście, dżemu.




Składniki:
* na keksówkę

440 gram mąki pszennej
60 gram roztopionego masła
2 jaja
8 gram suchych drożdży
½ szklanki ciepłego mleka (ale nie gorącego)
szczypta soli
3 łyżki brązowego cukru

Wszystkie składniki umieszczamy w misce i wyrabiamy ciasto kilka minut, aż ciasto stanie się gładkie i będzie łatwo odchodziło od ręki.  Miskę z ciastem przykrywamy ściereczką i  odstawiamy do wyrośnięciaw ciepłe miejsce, na około 1 i 1/2 godziny. Po tym czasie ciasto krótko wyrabiamy i przekładamy do formy wysmarowanej masłem. Ponownie odstawiamy na ½ godziny.  Gdy ciasto wyrośnie wstawiamy je do piekarnika, nagrzanego do 180 stopni i  pieczemy około 25 minut. Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i studzimy.



Smacznego!

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger