Arbuzowy tonik do twarzy

Soczystych słodkich owoców mamy w letnim sezonie pod dostatkiem. Poza walorami smakowymi mają one też wiele właściwości, dzięki którym warto wykorzystać je również do przygotowania domowych kosmetyków. Chciałam Wam zaproponować przygotowanie samodzielnie toniku do twarzy z arbuza:) Jak już nie raz pisałam taki kosmetyk pozbawiony jest ekologiczny, ma cudowne właściwości i jest pozbawiony niepotrzebnych składników którymi "wzbogacane" są sklepowe produkty.


Arbuz jest źródłem potasu, żelaza, magnezu, fosforu, miedzi , wapnia  witamin z grupy B, C, A, niezbędnych do tego, by skóra była zdrowa i zadbana. Zawiera likopen, który pomaga chronić skórę przed wolnymi rodnikami.
Arbuz doda skórze blasku, nawilży, odświeży i rozświetli. Polecany jest szczególnie do cery suchej. Działa tonizująco, wyrównuje poziom PH skóry, ściąga i oczyszcza pory.


Miód działa na skórę antybakteryjnie, przeciwzapalnie i regenerująco. Wygładza, nawilża i odżywia.

Tonik z arbuza ma działanie nawilżające. Jest idealny do cery suchej, pozbawionej blasku.

Składniki:

3/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z arbuza
2 łyżeczki miodu
2 łyżeczki maceratu różanego, przepis
1 łyżeczka witaminy E

Sok mieszamy z miodem, witaminą E, olejem różanym i witaminą E. Przelewamy do czystej butelki lub słoika. Przechowujemy do około 1,5 tygodnia w lodówce. Tonikiem przemywamy skórę twarzy, szyi i dekoltu rano i wieczorem.





2 komentarze:

  1. Właśnie chciałam wypróbować jakiś naturalny kosmetyk - jeszcze nigdy nic takiego nie robiłam. Zacznę od zrobienia maceratu różanego :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalne kosmetyki nie mają sobie równych :)a do tego radość i satysfakcja z przygotowywania ich samodzielnie:) Ja i z maceratu i z toniku z arbuza jestem bardzo zadowolona.
      Pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger