Konfitura z płatków róży

Pamiętam z dzieciństwa ten pełen fantastycznego zapachu róży rytuał przygotowywania różanej konfitury. I potem jej smak w najlepszych na świecie pączkach mojej Mamy. Razem z mamą, wtedy  gdy byłyśmy jeszcze z siostrą małymi dziewczynkami, wspólnie zasiadałyśmy, by te ogromne ilości pachnących nieziemsko płatków oczyścić i przygotować na konfiturę … Ten obraz mam zawsze przed oczami gdy czuję zapach tych róż… To takie miłe i piękne wspomnienie. To Mama właśnie, podczas tych chwil zaraziła mnie miłością do róż i tych wyjątkowych w smaku konfitur. Dlatego teraz, mając nawet niewielką ilość własnych róż (bo na przygotowanie kilku słoików potrzeba naprawdę masę płatków!) przygotowałam sobie malutki słoiczek tego wyjątkowego smakołyku.


Składniki:
* z 60 gram płatków otrzymamy mały słoiczek konfitury


Pozbawione białych (gorzkich) końców płatki róży pachnącej
Cukier puder
Cytryna
     


Oczyszczone płatki róży należy zważyć i przygotować 2 razy więcej cukru pudru. Płatki i cukier puder umieszczamy w misce (a jeśli posiadamy, to w makutrze – tak przygotowywały tę konfiturę nasze mamy i babcie) i ucieramy. W trakcie ucierania dodajemy około 1 łyżkę soku z cytryny. Konfiturę ucieramy kilkanaście minut, aż cukier idealnie rozetrzemy z płatkami i uzyskamy gładką konsystencję.  Gotową konfiturę przekładamy do suchych, wyparzonych i gorących słoików. Przechowujemy w lodówce.



Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam konfiturę z dzikiej róży. Niestety jem kupną, a ta domowa wiadomo, że jest o niebo lepsza (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście w przypadku tej konfitury ciężko natrafić na taką kupną, która byłaby tak pyszna jak domowa. Lepsza jednak kupna niż żadna ;) Ja specjalnie posadziłam różę, by móc przygotować m.in. różaną konfiturę :) Choć na razie wystarczyło płatków tylko na malutki słoiczek.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger