Pyszny dżem z pomidorów z bazylią

Lubicie poznawać nowe smaki? Próbować nowości, tego czego jeszcze nie poznaliście?
Ja zdecydowanie tak. W tym roku po raz pierwszy zdecydowałam się na zrobienie dżemu z pomidorów. Pomidory uwielbiam ale w takiej postaci nie miałam o tej pory okazji ich jeść. I wiecie co? Dżem jest cudownie pyszny a pomidory w słodkiej wersji to po prostu poezja smaku. Coś dla mnie nowego i fantastycznego!
Skusicie się?

Dżem z pomidorów z bazylią

Dżem z pomidorów z bazylią

Składniki
Na 6 małych słoików

1,8 kg pomidorów (lima)
530 gramów cukru
Sok wyciśnięty z jednej cytryny
kilka liści (4-5) świeżej bazylii, drobno posiekanych
pektyna (lub inny fix żelujący)

Pomidory myjemy i sparzamy wrzątkiem, by łatwo obrać je ze skórki. Obrane pomidory kroimy na kawałki i umieszczamy w garnku z grubym dnem. Gotujemy bez przykrycie przez około 30 minut, by pomidory się rozpadły i odparowała woda. Od czasu do czasu mieszamy łyżką. Po tym czasie dodajemy cukier, posiekaną bazylie i sok z cytryny i według przepisu na opakowaniu substancję żelującą, najlepiej pektynę (jest najmniej „chemicznym” środkiem żelującym). Gotujemy jeszcze kilka minut.
Słoiki wyparzamy i do suchych przekładamy gorący dżem. Słoiki zakręcamy i pasteryzujemy w piekarniku nagrzanym do 140 stopni przez około 15 minut. Słoiki odstawiamy by wystygły.
Smacznego!

Dżem z pomidorów z bazylią

2 komentarze:

  1. Robiłam kiedyś taki pikantny z chilli, muszę wypróbować ten przepis! Zapraszam do dodania go do mojej akcji Warzywa psiankowate 2017 :) Jutro już ostatni dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie domownicy nie przepadają za ostrymi smakami, ten jest łagodny i bardziej im odpowiada. Muszę kiedyś spróbować wersji na ostro:)
      pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger