Najlepsza babka cytrynowa

Rzutem na taśmę zdążyłam z tym postem. Babka idealna. Moje święta Wielkiej Nocy bez niej nie miałyby tego smaku. 
Od kiedy pamiętam taką robiła moja mama, puszysta, ucierana, mocno cytrynowa. Jeden z moich smaków dzieciństwa, taki który przenosi mnie wspomnieniami do beztroskich radosnych dnia pełnych dziecięcych zabaw i wyjątkowo mokrego dyngusa :)

Możecie jeszcze zdążycie ją upiec:)




Składniki:
5 jaj
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki drobnego cukru
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią
110 gramów roztopionego masła
4 łyżki śmietany 18%
sok z jednej dużej cytryny
skóra otarta z 2 cytryn

Polewa:
150 gramów białej czekolady
2 łyżki śmietany 36%

Jaja ucieramy mikserem z oboma cukrami przez około 4 minuty, by masa potroiła swoją objętość. Cały czas nie przestając ubijać dodajemy sok z cytryny, skórkę i wlewamy małym strumieniem masło. Na koniec na przemian w 2 turach dodajmy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i śmietanę. Gotową masę przelewamy do formy na babkę (dokładnie wysmarowanej masłem lub najwygodniej do silikonowej). 
Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez około 40 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjmujemy z piekarnika i studzimy.

Polewa:
Czekoladkę rozpuszczamy, mieszamy dokładnie ze śmietaną i przestudzoną polewą polewamy chłodną babkę.
Smacznych Świąt Kochani :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger