Domowe batoniki kokosowe w czekoladzie, a'la bounty

Muszę przyznać, że jestem fanką słodkości. Staram się jednak przygotowywać je w domu, by ograniczyć ich chemiczny skład, czy też ilość cukru ;) Poza tym sprawia mi to ogromną przyjemność, zwłaszcza, że dzielę się tymi smakołykami z innymi ;) 
Chciałam Wam więc zaproponować przygotowanie w domu kokosowych batoników a’la bounty. Są słodkie, kokosowe ... pyszne ...


Składniki:
*na 20 małych batoników w kształcie kulki

200 gram wiórków  kokosowych
50 gram masła
90 ml śmietanki kremowej 30 %
60 gram cukru pudru
150 gram czekolady mlecznej lub gorzkiej, według upodobań, ( ja użyłam 100 gram jagodowej deserowej i 50 gram mlecznej)

Masło i śmietankę umieszczamy w rondelku i podgrzewamy mieszając, aż masło się rozpuści.
Do miski wsypujemy wiórki wymieszane z cukrem pudrem, dolewamy śmietankę z roztopionym masłem i mieszamy. Z masy kokosowej zagniatamy małe kulki (wielkości pralinki). Nie jest to łatwe, gdyż masa może się rozsypywać, wymaga więc trochę wysiłków ;)  


Kokosowe kulki układamy na tacy wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do lodówki. Chłodzimy je około 40 minut.
Czekoladę rozpuszczamy i obtaczamy w niej schłodzone kokosowe batoniki. To też nie jest łatwe zadanie, ale wykonalne ;) Można pomóc sobie łyżką, nabierając na nią czekoladę i obtaczając kulkę na łyżce. Gotowe batoniki ponownie chłodzimy około 1 godziny w lodówce, do stężenia czekolady. Przechowujemy w lodówce i podajemy schłodzone.


Smacznego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Magdalena. My World , Blogger